måndag 8 augusti 2016

Lista för Augusti


Deltar i en "blogg-tradition" och gör en lista för augusti. Ni kan se mer på bloggen Volang


Resmål

Blir inte så många resor för min del. Men hoppas få komma ut till mindre närliggande ställen även under augusti. Den översta bilden är från ett litet café mellan Klockrike och Borensberg och den ovanför är från Bergsbaden. Vore fint att få se skärgården nåt mer och kanske Omberg, men vill inte åka ensam. Hoppas orka med en visning av Löfstad Slott.


Mat

Har ingen matlust alls egentligen. Men hoppas få äta igen på stället på bilden ovan. Norsholms Slusscafé. Mysigt, prisvärt och trevlig service. annars hoppas jag få hitta lite kantareller och fortsätta med jordgubbar, hallon och körsbär ett litet tag till.


Hår, outfit och skor

Mitt hår är i kaos, men tror att det är bäst att vänta med att göra något åt det, är så förändrat av sjukdom och mediciner :( . Outfit är lagt på hyllan lite för tillfället, trivs ej med mitt yttre och då blir kläder inget kul. Skor måste jag titta på att köpa nya, var lite sugen på ett par sneakers från Dr Martens.



Kulör

Spannmåls-gult och skogsjö-blått. Tycker det är fantastiskt med de vidsträckta spannmålsfälten som börjar tröskas nu. Doften är nåt speciellt med. Och de magiska skogssjöarna med en färg som är svår att precisera, blått, grönt, svart. Hoppas Franz får bada fler gånger.


Album

Tycker Spotify brukar kunna få till de här personliga listorna Discover Weekly.  Här finns min.  Annars är Chet Baker något av en favorit just nu.


Bok

Ska fortsätta läsa de av Joan Didion jag nyligen fått. Och kika mer i Lomelinos pajer. Och när livet känns motigt finns Crusoe 


Blommor

Har rosor kvar på uteplatsen. Sen älskar jag dahlior, solros, ringblommor och krasse. Blommorna är bland det bäst med augusti.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.